تلویزیون های 8K چه زمانی ارزش خرید پیدا می کنند؟

تلویزیون های 8K چه زمانی ارزش خرید پیدا می کنند؟
8K نام این تلویزیون های جدید است که به میزان 4 برابر نسبت به 4K مساحت پیکسلی بزرگ تری می دهند. یعنی کیفیت همه چیز بالاتر رفته و تماشای تصویر واقعی تر در تلویزیون 8K امکان پذیر می شود.

تلویزیون های 8K چه زمانی ارزش خرید پیدا می کنند؟

شاید شما اخیرا یک تلویزیون Full HD خریده یا شاید یک سطح بالاتر از آن یعنی تلویزیون 4K تهیه کرده باشید. اما به هر صورت احتمالا نام جدیدترین تلویزیون ها به گوشتان خورده است. 8K نام این تلویزیون های جدید است که به میزان 4 برابر نسبت به 4K مساحت پیکسلی بزرگ تری می دهند. یعنی کیفیت همه چیز بالاتر رفته و تماشای تصویر واقعی تر در تلویزیون 8K امکان پذیر می شود. در حال حاضر برندهای بزرگ دنیا مثل ال جی و سامسونگ این تلویزیون های 8K را تولید می کنند. اما با توجه به جدید بودن آن هنوز تنوع مدل زیادی ندارند. تا اینجای کار همه چیز ایده آل به نظر می رسد که بخواهیم برای خرید تلویزیون 8K اقدام کنیم. اما دلایلی مثل گرانی قیمت و مهم تر از آن کمبود محتوای 8K برای دیدن توان واقعی این تلویزیون ها باعث می شود تا فعلا دست نگه داریم. همراه زنبیل باشید تا در ادامه ببینیم چرا فعلا بهتر است از خرید تلویزیون 8K صرف نظر کنیم تا شرایط برای استفاده از آن مساعد شود.

قیمت بالای تلویزیون های 8K

تلویزیون های 8K به خاطر این که از آخرین فناوری فعلی پنل های تلویزیون برخوردار هستند، کمیاب و گران هستند در حدی که در مواردی بین 2 تا 3 برابر باید بیشتر نسبت به تلویزیون های 4K برای آنها هزینه کنید. از طرفی تلویزیون های 8K فقط در سایز های بزرگ تولید می شوند و در سایزهای کوچک تر هیچ حق انتخابی در مدل های 8K ندارید. بنابراین در حال حاضر خرید نسل جدید تلویزیون ها یا همان تلویزیون های 8K توجیه اقتصادی ندارد.

فقدان محتوای 8K

حتی اگر فرض کنیم دغدغه مالی برای شما وجود نداشته باشد، باید محتوایی با کیفیت 8K در اختیار داشته باشید تا بتوانید آن را در این تلویزیون ها ببینید وگرنه عملا 8K بودن نمایشگر تلویزیون هیچ خاصیتی برای شما نخواهد داشت. این محتوا می تواند شامل فیلم و سریال یا بازی های کنسولی باشد. در مورد فیلم و سریال باید بدانید که همانطور که تلویزیون های 8K گران قیمت هستند دوربین های فیلمبرداری 8K نیز قیمت بالایی دارند به همین خاطر کمتر مورد استفاده قرار می گیرند همچنین هنوز تعداد گوشی های هوشمندی که فیلمبرداری با کیفیت تصویر 8K می کنند نیز زیاد نیست. همچنین کنسول های بازی جدید یعنی PS5 و Xbox X فعلا به طور رسمی از 8K پشتیبانی نمی کنند و حتی زمانی که این قابلیت به آنها اضافه شود باز هم باید مدت زیادی منتظر بمانید تا بازی های مناسب کیفیت تصویر 8K برای شان منتشر شود. در میان رسانه های آنلاین نیز تعداد اندکی از کیفیت 8K پشتیبانی می کنند. 

ناکافی بودن سرعت اینترنت

با فرض این که در آینده محتوای کافی با کیفیت 8K تولید شود مشکل دیگری که در زمان کنونی وجود دارد کافی نبودن سرعت اینترنت برای تماشای آنلاین محتوای 8K می باشد. شما برای این که یک فیلم یا محتوای با کیفیت 8K را بدون توقف و با آسودگی خاطر به صورت آنلاین تماشا کنید به 28 گیگابایت اینترنت در هر ساعت با سرعت حداقل 100 مگابیت بر ثانیه احتیاج دارید. این ها اعدادی نیستند که در همه جای دنیا به ویژه ایران به راحتی به آنها دسترسی داشته باشید. حتی در کشورهایی که چنین سرعتی نیز فراهم شده است زیرساخت های کافی برای این که در هزاران خانه به طور همزمان با چنین حجمی از اینترنت استفاده شود، وجود ندارد.

انتخاب بین تلویزیون های 4K و 8K

از نظر قیمتی تلویزیون های با کیفیت 4K به مراتب ارزان تر، فراوان تر و در سایزهای متنوع تری نسبت به مدل های با کیفیت 8K در بازار وجود دارند. کنسول PS5 و Xbox X با کیفیت 4K سازگاری کامل داشته و بسیاری از بازی های آنها با این کیفیت ساخته شده اند. تعداد زیادی فیلم و سریال خارجی و حتی ایرانی در شبکه نمایش خانگی وجود دارند که همین حالا می توانید آنها را تهیه و با تلویزیون 4K تماشا کنید. اگر به اینترنت 25 مگابیت در ثانیه دسترسی داشته باشید به راحتی می توانید این محتواها را آنلاین مشاهده کنید و گوشی های هوشمندی که کیفیت 4K ضبط می کنند نیز به وفور در دسترس قرار دارند. همه این ها دلیل روشن بر این هستند که فعلا بهتر است از تلویزیون های 4K استفاده کنید تا زمانی که شرایط از هر نظر برای تلویزیون های با کیفیت 8K فراهم شود. شاید تا آن زمان صحبت از تلویزیون های 16K یا هر اسم دیگری به میان آمده باشد.

جدیدترین مدل های تلویزیون های مدرن را چطور و از کدام فروشگاه ها خریداری کنیم؟

برای خرید جدیدترین مدل های تلویزیون برندهای مطرح ایرانی و خارجی که از کیفیت های مختلفی برخوردار هستند، فروشگاه اینترنتی زنبیل پیشنهاد ما به شماست. زنبیل، ارائه کننده دسته بندی متنوعی از محصولات از لوازم دیجیتال، تجهیزات ورزشی، ساعت و اکسسوری، محصولات آرایشی بهداشتی، سیسمونی نوزاد گرفته تا صنایع دستی، آلات موسیقی و... است که بطور تخصصی و ویژه به فروش آنلاین لوازم خانگی مثل ماشین لباسشویی، یخچال فریزر و تلویزیون ال جی، سامسونگ، دوو، اسنوا و سایر برندها با ضمانت نامه اصلی این برندها و با تضمین بهترین قیمت می پردازد و هر زمان مدل جدیدی وارد بازار کشور می شود زنبیل به عنوان فروشگاهی که 10 سال سابقه فعالیت در این زمینه را داراست به سرعت این محصولات را در فهرست محصولات موجود در وبسایت خود قرار می دهد.

بعد از خرید از زنبیل تعهد این سایت نسبت به مشتریان خود تمام نمی شود بلکه این فروشگاه به شکل دیگری نقش حمایتی خود را نسبت به خریدار ایفا می کند. به این منظور زنبیل، خدمت منحصر به فردی به نام چتر حمایتی زنبیل را ارائه کرده است. چتر حمایتی زنبیل طی 3 مرحله زیر تا پایان زمان گارانتی کالای خریداری شده در صورت بروز مشکل در محصول، عمل می کند:

  • - دریافت کالا از مشتری توسط زنبیل و تحویل آن به شرکت خدمات پس از فروش
  • - پیگیری رفع ایراد کالا با تکنسین های شرکت خدمات پس از فروش
  • - دریافت کالای تعمیر شده از خدمات پس از فروش و تحویل مجدد آن به مشتری

در ضمن لازم به ذکر است تمام پروسه صورت گرفته توسط فروشگاه زنبیل در این خدمت، بصورت کاملاً رایگان انجام می پذیرد. 



لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید