برترین سازندگان تلویزیون در جهان

برترین سازندگان تلویزیون در جهان
برندهای متنوعی از تلویزیون ها وجود دارند که در بازار داغ رقابت می کوشند تا با امکانات و ویژگی هایی که دارند خود را در نظر مشتریان برتر نشان دهند.همراه زنبیل باشید تا شما را با مهم ترین بازیگران رقابت دائمی برندهای سازنده تلویزیون آشنا کنیم.

برترین سازندگان تلویزیون در جهان

تصویر علیه تصویر: رقابت مدعیان تولید تلویزیون در دنیا

برندهای متنوعی از تلویزیون ها وجود دارند که در بازار داغ رقابت می کوشند تا با امکانات و ویژگی هایی که دارند خود را در نظر مشتریان برتر نشان دهند. نحوه قیمت گذاری، تکنولوژی هایی که در پنل های تلویزیون استفاده می شود، فرمت هایی که پشتیبانی می کنند و... همگی عواملی هستند که ممکن است روی نظر شما به عنوان خریدار تاثیر بگذارند. همراه زنبیل باشید تا شما را با مهم ترین بازیگران رقابت دائمی برندهای سازنده تلویزیون آشنا کنیم. 

سامسونگ    Samsung

تعجبی ندارد که نام شرکت کره ای سامسونگ در این فهرست باشد. این برند، در تولید تلویزیون های LED در رده قیمتی متوسط حرف اول را می زند و همه ساله مدل های جدیدی به بازار عرضه می کند. در پنل تلویزیون های سامسونگ از فناوری QLED استفاده می شود و تکنولوژی اختصاصی سامسونگ در زاویه دید تصویر خودش را اینجا نشان می دهد.

سامسونگ با تولید تلویزیون های 8K به قله رزولوشن در نمایشگر تلویزیون ها رسیده است. دستیار صوتی سامسونگ، بیکسبی  Bixby اما در مقایسه با همین امکان در دستگاه های رقیب حرف زیادی برای گفتن ندارد.

ال جی LG

وقتی نام تلویزیون OLED را می شنوید پای برند ال جی به میان کشیده می شود پنل OLED اختصاصا توسط  LG طراحی شده و آن را برای دستگاه های خودش و حتی رقبا تولید می کند. اما مگر OLED چه مزیتی دارد؟ در پاسخ باید گفت که مشخصه های OLED ، رنگ های زنده، کنتراست مناسب و عمق جذاب رنگ مشکی آن است.

ال جی از سیستم عامل اختصاصی خود webOS برای تلویزیون هایش استفاده می کند. ال جی بر خلاف سامسونگ و پاناسونیک از HDR10+ (استاندارد جدید HDR ) پشتیبانی نمی کند اما در بهترین مدل های تلویزیون ال جی امکان Dolby Vision(تکنولوژی ای که روشنایی تصاویر را بیشتر و سیاهی رنگ مشکی را عمیق تر می کند) و Dolby Atmos(تکنولوژی پخش  صداها به صورت واقعی تر از همیشه) خودنمایی می کنند.

جی پلاس Gplus

شرکت گلدیران پس از گذشت سالیان متمادی از ارائه خدمات پس از فروش به مشتریان ال جی، سرانجام دل به دریا زد و دست به تولید برندی اختصاصی ایرانی در صنعت لوازم خانگی به ویژه تلویزیون زد و نام جی پلاس را برای آن انتخاب کرد. با توجه به عقبه این شرکت، برند جی پلاس خیلی زود جای خود را خانه های ایرانی ها باز کرد.

از آنجایی که با توجه به رشد فاحش قیمت ارز در چند سال اخیر انتخاب برندهای خارجی برای عموم جامعه به امری دشوار تبدیل شد به همین خاطر جی پلاس کوشید با ارائه محصولاتی که کیفیت قابل قبولی دارند، قیمت به وضوح مناسبت تری را در مقایسه با رقبای خارجی خود در بازار ایران ارائه کند. عمر 30 ساله خدمات با کیفیت گلدیران ثابت کرده است که این شرکت برای مشتریان خود ارزش زیادی قائل است بنابراین انتخاب برند جی پلاس خیال مصرف کنندگان را از خدمات پس از فروش نیز راحت می کند.

تی سی ال TCL

اگر نام برند TCL به گوش شما آشنا نیست، باید بدانید حدود 10 درصد از سهم بازار تلویزیون های جهان در اختیار این برند است. شرکت چینی سازنده این برند توانسته جای خود را پس از دو برند ال جی و سامسونگ در خانه های مردم دنیا باز کند.

مثل برند هایسنس، TCL نیز به طور اخص روی تلویزیون های ارزان قیمت تمرکز کرده است و می کوشد تا تصویری با ارزش تر از رقبای میان رده خود را به رخ مصرف کنندگان بکشد. کیفیت و پردازش تصویر این برند اوضاع خوبی دارد اما نه آن قدری که بخواهیم آن را شاهکار بنامیم البته با توجه به هزینه ای که برای این برند می پردازید اتفاق عجیبی هم نیست.

بیشتر تولیدات TCL برای مصرف داخلی چین طراحی شده اند اما تعدادی از سری های این برند در کشورهای دیگر نیز عرضه می شود. بنابراین تی سی ال برندی اقتصادی با کیفیت قابل قبول می تواند لقب بگیرد.

سونی Sony

سونی کمپانی ژاپنی معروف، در صنعت ساخت تلویزیون هم جزء بهترین های دنیاست. سونی با بهره گیری از پنل OLED کاری می کند که تصاویر از عمق نگاه بیننده عبور کرده و در ذهن او ماندگار شوند. مطابق انتظار، سونی تکنولوژی صوتی خاصی روی تلویزیون های خود دارد که Acoustic Surface Audio+ نام دارد این تکنولوژی به جای استفاده از اسپیکرها در بالا، پایین یا پشت صفحه، صدا را مستقیما از خود پنل تلویزیون پخش می کند. این کار موجب می شود تا تشخیص جهت صدا وقتی که سوژه در مرکز تصویر قرار دارد دشوار شود.

پاناسونیک Panasonic 

دیگر برند ژاپنی مطرح دنیا در رقابت تولیدکنندگان تلویزیون، پاناسونیک است. پاناسونیک هم از مزایای پنل OLED بهره می گیرد. نمایشگرهای پاناسونیک به لطف داشتن پردازنده هوشمند HCX Pro کیفیت تصویری سینمایی به بیننده عرضه می کنند. انواع فرمت های HDR توسط این برند پشتیبانی می شوند و امکان HDR10+ و Dolby Vision ، حتی در دستگاه های میان رده پاناسونیک وجود دارد.

تلویزیون های OLED پاناسونیک در پخش صدا هم به طور اختصاصی سعی دارند تا جو سینما را به خانه شما بیاورند توان اسپیکرهای Dolby Atmos پاناسونیک از قدرت معقول 30  وات تا قدرت سهمگین 140 وات متغیر هستند. از آنجایی که پاناسونیک تولیدکننده دوربین نیز هست، عجیب نیست که فرمت HLG (فرمت جدیدی برای انتقال تصاویر با کیفیت تر) را نیز پشتیبانی کند.

هایسنس  Hisense 

اگر به دنبال تلویزیونی با قیمت اقتصادی بوده باشید حتما نام هایسنس را شنیده اید. این برند از تکنولوژی 4K و فرمت HDR مثل سایر رقبای بزرگ خود بهره می برد اما در عین حال انتخاب برند هایسنس هزینه کمتری از آنچه به طور معمول بابت چنین امکاناتی باید بپردازید برای شما خرج برمی دارد.

مشکل پردازش تصویر در تلویزیون های هایسنس به خاطر عدم توانایی مناسب آنها در حفظ کیفیت تصویر، موضوعی ناخوشایند است و این مساله برای کسانی که روی کیفیت تصویر حساس هستند آزاردهنده است. اما اگر خیلی روی این موضوع حساس نیستید هایسنس می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

فیلیپس Philips 

آخرین برند مطرحی که به شما معرفی می کنیم فیلیپس نام دارد. فیلیپس هم از پنل OLED استفاده می کند و تمرکز زیادی روی کیفیت صدا دارد. پشتیبانی از HDR10+ و Dolby Vision نشان می دهد که فیلیپس پایش را فراتر از امکانات برندهای معمولی گذاشته است.

قابلیت منحصر به فرد تلویزیون های فیلیپس Ambilight نام دارد این وِیژگی هاله ای از نور و رنگ در چند سانتی متری اطراف تلویزیون ایجاد می کند که بسته به رنگ و لعاب تصویری که در تلویزیون می بینید تغییر می کند و جلوه ای جذاب به اتاق شما می بخشد.

قیمت روز برندهای مختلف تلویزیون را چگونه پیدا کنیم؟

اگر قصد خرید تلویزیون دارید و بین برند های مختلف مردد هستید باید ضمن مقایسه امکانات، قیمت های آنها را نیز با هم مقایسه کنید برای این کار یک پیشنهاد به شما می دهیم و آن هم فروشگاه اینترنتی زنبیل است. زنبیل، ضمن تضمین اصالت کالا، تنوع بالایی از برندهای مختلف لوازم خانگی و به ویژه تلویزیون و محصولات صوتی و تصویری را داراست. امکان خاص فروشگاه زنبیل در تضمین قیمت کالاهاست یعنی اگر شما مثلا یک تلویزیون ال جی را از زنبیل تهیه کنید و دقیقا همین مدل تلویزیون ال جی را در فروشگاه آنلاین و یا آفلاین معتبر دیگری با قیمتی پایین تر پیدا کنید و در مهلت زمانی مشخص به زنبیل اعلام نمایید، زنبیل فورا ما به التفاوت مبلغ را به حساب شما بازمی گرداند.

شما می توانید برای انتخاب و خرید برند مورد نظرتان بین تلویزیون های موجود در بازار از محصولات متنوع سایت زنبیل و جدیدترین مدل های تلویزیون ال ای دی از برندهای معتبر سامسونگ، الجی، جی پلاس، دوو، هایسنس، فیلیپس، سام الکترونیک و سایر برندها با گارانتی معتبر شرکتی بازدید نمایید.



لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید