کیفیت برابر در مقابل قیمت نابرابر لوازم خانگی برند کره ای دوو و برند داخلی اسنوا

کیفیت برابر در مقابل قیمت نابرابر لوازم خانگی برند کره ای دوو و برند داخلی اسنوا
با توجه به بحث ممنوعیت واردات لوازم خانگی که بر اساس آنچه در جراید اعلام شده با هدف حمایت از تولید داخلی اینکار صورت گرفته ؛ در چند سال اخیر رشد قابل توجهی در فروش برندهای ایرانی تولید کننده لوازم خانگی به وجود آمده است.

کیفیت برابر در مقابل قیمت نابرابر لوازم خانگی برند کره ای دوو و برند داخلی اسنوا

با توجه به بحث ممنوعیت واردات لوازم خانگی که بر اساس آنچه در جراید اعلام شده با هدف حمایت از تولید داخلی اینکار صورت گرفته ؛ در چند سال اخیر رشد قابل توجهی در فروش برندهای ایرانی تولید کننده لوازم خانگی به وجود آمده است. دغدغه ای که برای مصرف کنندگان تولیدات خارجی و تولیدات داخلی از گذشته تاکنون وجود داشته، بحث کیفیت ساخت و برخورداری از امکانات روز بوده است. در کنار اینها با توجه به کاهش قدرت خرید مردم در اثر تورم سال های پایانی قرن سیزدهم هجری شمسی، فاکتور قیمت، اهمیت بیشتری از همیشه پیدا کرده است. یکی از شرکت های داخلی که سال هاست در تولید لوازم خانگی فعالیت دارد به نام گروه صنعتی انتخاب، در حالیکه هر دو برند اسنوا و دوو را در داخل کشور تولید می کند اما در زمینه قیمت گذاری به گونه ای متفاوت عمل کرده است که در ادامه این مطلب زنبیل به بررسی این موضوع می پردازیم. 

تولید همزمان اسنوا و دوو در کشور

گروه صنعتی انتخاب به صورت همزمان در کارخانه های خود محصولات هر دو برند اسنوا و دوو را داخل ایران تولید می کند. تفاوت بین این دو برند این است که اسنوا به عنوان برند ایرانی شناخته می شود و تمام منافع مادی و معنوی آن نیز در نهایت در خاک کشورمان باقی می ماند. اما دوو تحت لیسانس برند اصلی کره ای توسط گروه انتخاب فقط در کشور مونتاژ می شود و در نهایت مالکیت این برند در اختیار صاحب کره ای آن می باشد.آن

نحوه تامین مواد اولیه 

گروه صنعتی انتخاب مسئولیت تامین مواد اولیه هر دو برند اسنوا و دوو را تمام و کمال بر عهده دارد. هر دو برند با قطعات مشابهی تولید می شوند اما یکی به ضمانت برند ایرانی اسنوا و دیگری به ضمانت برند کره ای دوو به مرحله تولید رسیده و در کالای نهایی مورد استفاده قرار می گیرند.

خدمات پس از فروش

در صورتی که هر یک از لوازم خانگی اسنوا یا دوو دچار ایراد شوند، مسئولیت خدمات پس از فروش این لوازم بر عهده گروه صنعتی انتخاب بوده و تفاوتی در اینجا نیز وجود ندارد. در طول مدت گارانتی محصولات این دو برند شما باید از طریق تکنسین های گروه انتخاب برای رفع مشکل اقدام کنید.

نحوه قیمت گذاری برندهای اسنوا و دوو

اشاره کردیم که از مواد اولیه گرفته تا ساخت محصول و در نهایت خدمات پس از فروش به مشتریان همگی توسط یک شرکت ثابت برای هر دو برند اسنوا و دوو انجام می شود. نکته ای که در این میان تفاوت ایجاد کرده است، نحوه قیمت گذاری اسنوا در قیاس با دوو می باشد. آن چه در عمل در بازار مشاهده می شود این است که قیمت بسیاری از محصولات دوو نسبت به مدل مشابه شان در محصولات اسنوا بالاتر هستند. گروه صنعتی انتخاب علت این تفاوت را در بحث برندیگ دانسته و از اختیار خود خارج می داند. به این معنی که اسنوا با توان داخلی تولید می شود و سیاست گذاری قیمتی آن توسط شرکت داخلی سازنده آن بر اساس منافع همان شرکت تعیین می شود. اما دوو فقط مونتاژ داخل است تکنولوژی ساخت آن متعلق به کشور کره جنوبی است و بالطبع منافع حاصله از فروش آن نیز در نهایت متعلق به صاحب کره ای آن می باشد که خط مشی و نحوه قیمت گذاری محصولات دوو نیز متاثر از تشخیص طرف خارجی در این ماجراست.

لوازم خانگی اسنوا یا دوو کدام بهتر است؟

بررسی ها نشان می دهد که به لحاظ کیفیت محصول ایرانی اسنوا هیچ چیز از دوو کمتر ندارد. آنچه بین اسنوا و دوو تفاوت ایجاد می کند فقط می تواند عنوان ایرانی بودن یا خارجی بودن آنها باشد. این موضوعی پذیرفته شده در جامعه ماست که عده ای تمایل به خرید کالای ایرانی دارند و عده ای ترجیح می دهند نمونه خارجی همان کالا را تهیه کنند. همین موضوع عاملی شده تا گروه انتخاب هم برای جلب رضایت هر دو گروه از مشتریان در کنار تولید برند خارجی دوو، برند ایرانی اسنوا را نیز با همان کیفیت در کشور تولید کند تا بتواند سهم بیشتری از بازار را در اختیار داشته باشد. در مورد تفاوت قیمت اسنوا و دوو به این نکته باید توجه داشته باشید که در همه محصولات اینگونه نیست که دوو همیشه گران تر از اسنوا باشد. به طور مثال در تلویزیون 65 اینچ 4K که توسط اسنوا و دوو فقط در یک مدل تولید می شود هر دو با قیمت تقریبا یکسان 22 میلیون تومان به فروش می رسند. بنابراین بهترین کار برای انتخاب بین این دو، مقایسه امکانات در کنار قیمت آنها در محصول مورد نظر است.

خرید اینترنتی لوازم خانگی اسنوا و دوو با بهترین قیمت

اگر قصد خرید لوازم خانگی را داشته باشید بهتر است خرید خود را از جایی انجام دهید که بدون دخالت واسطه ها بهترین نرخ بازار به دست تان برسد. به این خاطر می توانید خرید یخچال فریزر، تلویزیون، ماشین لباسشویی و دیگر محصولات اسنوا، دوو و سایر برندهای داخلی و خارجی را از فروشگاه اینترنتی زنبیل انجام دهید. زنبیل ارائه دهنده تضمین قیمت در کنار اصالت کالاست. یعنی شما علاوه بر اینکه اطمینان دارید کالای اورجینال را از سازنده اصلی آن تهیه می کنید؛ از این موضوع مطمئن هستید که بهترین قیمت بین تمام فروشگاه های آنلاین و آفلاین معتبر را از زنبیل دریافت کرده اید. تضمین قیمت زنبیل تا 10 روز پس از خرید اعتبار دارد تا خیال شما از بابت هزینه ای که کرده اید راحت باشد.



لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید