5 نشانه خراب شدن یخچال فریزر که مشخص می کند زمان تعویض آن رسیده است

5 نشانه خراب شدن یخچال فریزر که مشخص می کند زمان تعویض آن رسیده است
می توان گفت یخچال فریزر در تمام خانه ها تنها وسیله ای است که 24ساعته و7روز هفته روشن بوده و دائما کار می کند.یخچال فریزرهاحتی اگر از برندهای شاخص بازار مثل ال جی، سامسونگ،دوو و اسنوا هم باشند بالاخره بعد از چند سال استفاده ممکن است دچار مشکلاتی شوند.

5 نشانه خراب شدن یخچال فریزر که مشخص می کند زمان تعویض آن رسیده است

می توان گفت یخچال فریزر در تمام خانه ها تنها وسیله ای است که 24 ساعته و 7 روز هفته روشن بوده و دائما کار می کند.  یخچال فریزرها حتی اگر از برندهای شاخص بازار مثل ال جی، سامسونگ، دوو و اسنوا هم باشند بالاخره بعد از چند سال استفاده ممکن است دچار مشکلاتی شوند که این مشکلات کم کم در استفاده از آنها تاثیر منفی خود را نشان می دهد. گاهی مشکلاتی که برای یخچال فریزر به وجود می آید توسط تعمیرکاران قابل حل هستند. اما گاهی دیگر کار از کار گذشته و هزینه کردن بابت تعمیر یخچال فریزر مصداق ضرب المثل آفتابه خرج لحیم می شود! در چنین مواقعی یخچال علائمی را بروز می دهد که خودتان می توانید این نشانه ها را تشخیص دهید و در این حالت عاقلانه ترین تصمیم اقدام به خرید یخچال فریزر جدید خواهد بود. در ادامه این مطلب زنبیل این نشانه ها را به شما توضیح می دهیم.

1. شبنم و برفک زدن

اکثر یخچال فریزهای امروزی فناوری بدون برفک دارند، بنابراین اگر می بینید قطرات شبنم درون یا بیرون یخچال تشکیل می شود یا بدتر از آن، داخل یخچال برفک می بینید؛ باید بدانید این موضوع نه تنها آزاردهنده است بلکه صفرهای قبض برق شما را هم بیشتر می کند. تشکیل شبنم و برفک دلایل مختلفی می تواند داشته باشد از جمله اینکه ممکن است دلیلی برای عدم توانایی یخچال در کنترل دمای فضای خود باشد. به هر روی اگر چنین اتفاقی رخ داد ابتدا از سالم بودن نوار دور درب یخچال فریزر مطمئن شوید سپس یکبار یخچال فریزرتان را از برق کشیده، آن را تخلیه کرده و با باز گذاشتن درب های آن اجازه دهید برفک زدایی شود و سپس مجددا یخچال را به برق متصل کنید اگر همچنان مشکل پا برجا بود و دوباره شبنم و برفک ایجاد شد، زمان آن است که یک یخچال فریزر نو خریداری کنید.

2. سر و صدای زیاد و کار کردن بی وقفه موتور یخچال

گاهی یخچال فریزر صداهای ناهنجاری ایجاد می کند که شبیه تق تق کردن یا چیزی شبیه به این است. این صداها در طول شبانه روز به صورت گاه و بیگاه شنیده می شوند اما وقتی درب یخچال را باز می کنید می بینید همه چیز سر جای خود قرار دارد. وجود و تکراراین صداها به دفعات زیاد، نشان دهنده نقص در عملکرد موتور یخچال می تواند باشد. البته باید بدانید که موتور یخچال قرار نیست در طول شبانه روز بدون توقف یکسره کار کند. بلکه وظیفه موتور این است که در زمان نیاز کار کند و دمای یخچال را در سطح مورد نظر تنظیم شده نگه دارد. در شرایط نرمال زمانیکه درب یخچال زیاد باز و بسته شود کار موتور هم زیاد می شود که در این زمان صدای اندکی ممکن است به گوش برسد اما وقتی دائما صداهای واضحی از یخچال می شنوید این به معنی فشار مضاعف به موتور و مشکل در عملکرد موتور دستگاه است. با توجه به اینکه تعویض موتور یخچال هزینه بر بوده و معمولا موتور جایگزین به خوبی موتور اصلی و اورجینال یخچال هم نخواهد بود بهتر است در این شرایط قید یخچال معیوب خود را بزنید و یک یخچال جدید تهیه کنید.

3. داغ بودن یخچال

اگر با احتیاط به پشت بدنه یخچال دست بزنید متوجه می شوید که این قسمت یخچال همیشه گرم است. تا اینجا همه چیز طبیعی است و باید اتفاقا این ناحیه گرم باشد. اما وقتی به قدری پشت یخچال داغ می شود که حتی نمی توانید به آن دست بزنید، این موضوع می تواند نشانه ای از نقص در عملکرد یخچال باشد. به دلایل مختلفی مثل مشکل در سیستم تهویه هوای یخچال این اشکال می تواند به وجود آید اما در هر صورت تداوم این مشکل باعث وارد شدن فشار مضاعف به موتور یخچال شده، متعاقبا مصرف برق را افزایش داده و احتمالا به زودی کار را به جایی می رساند که باید با یخچال فریزر خود خداحافظی کنید.

4. خراب شدن غذاهای داخل یخچال زودتر از زمان معمول

یخچال به طور  معمول یک وظیفه بیشتر ندارد آن هم این است که غذاها را خنک نگه دارد. وقتی مواد غذایی که قبلا ماندگاری بیشتری در یخچال داشتند حالا زودتر از حد انتظار خراب می شوند یا اینکه بیشتر از همیشه زمان می برد تا نوشیدنی هایی که داخل یخچال می گذارید، خنک شوند؛ این یعنی یخچال، عملکرد طبیعی خود را نمی تواند به درستی انجام دهد. به هر دلیلی که این اتفاق افتاده باشد باز هم افزایش مصرف برق و هزینه ناشی از آن بر معضل خراب شدن زودتر از موعد غذاها در یخچال اضافه می شود. در این مواقع ابتدا تنظیمات دمای یخچال را بررسی کنید و مطمئن شوید که مشکلی در تنظیمات وجود نداشته باشد، اگر در تنظیمات مشکلی پیدا نکردید بهتر است از کارشناسان خدمات پس از فروش یخچال خود کمک بگیرید البته عموما زمانیکه چنین مشکلاتی در عملکرد دستگاه اتفاق می افتد خود تکنسین ها نیز خرید دستگاه جدید و تعویض یخچال فریزر قدیمی را توصیه می کنند و منطقی تر می دانند.

5. کهنه شدن یخچال

یخچال فریزر مثل هر وسیله دیگری عمر مفید مشخصی دارد. یخچال فریزر ها به طور معمول بین 13 تا 19 سال عمر مفید دارند که بسته به کیفیت ساخت و برند یخچال این عدد ممکن است کمتر یا بیشتر شود. هر چه عمر یخچال بیشتر شود به خصوص وقتی بیشتر از نیمی از عمر مفید یخچال یعنی حدود 10 سال گذشته باشد، هزینه تعمیرات آن نیز بیشتر شده و هر بار خرج بیشتری روی دست شما می گذارد. از طرفی در این حالت دیگر گارانتی دستگاه هم به پایان رسیده است و دلخوش به خدمات شرکت سازنده نیز نمی توانید باشید. بنابراین در این اوضاع به جای اصرار به استفاده طولانی مدت و خرج تراشیدن برای خود، بهتر است یک مدل یخچال فریزر جدید انتخاب و جایگزین دستگاه قدیمی خود کنید. 

خرید یخچال فریزر برندهای مطرح بازار با گارانتی اصلی

اگر علائم بالا را در یخچال فریزر خود مشاهده کرده اید باید بپذیرید که زمان خرید یخچال فریزر نو فرارسیده است. چه بهتر آنکه دستگاه جدیدی که خریداری می کنید دارای گارانتی اصلی شرکتی و از برندهای برتر یخچال فریزر همچون یخچال فریزر سامسونگ، ال جی، دوو، اسنوا، پاکشوما و... باشد. برای اینکه تا چند سالی خیال شما از بابت خدمات پس از فروش و مشکلات احتمالی راحت شود و مطمئن باشید دستگاهی با کیفیت ساخت بالا را خریداری می کنید. به این منظور از فروشگاه اینترنتی زنبیل می توانید استفاده کنید وبسایتی که در آن از همه برندهای معتبر بازار با گارانتی اصلی می توانید یخچال فریزر و انواع لوازم خانگی و محصولات دسته بندی هایی همچون لوازم دیجیتال، محصولات آرایشی و بهداشتی، محصولات پزشکی و سلامت، تجهیزات ورزشی، صنایع دستی، سیسمونی نوزاد و ... را خریداری کنید. به جز گارانتی محصول از طرف شرکت سازنده، زنبیل ضمانت های دیگری شامل گارانتی قیمت، گارانتی عودت و گارانتی اصالت و مغایرت را ارائه می کند که این گارانتی ها تا 10 روز پس از خرید اعتبار دارند.

انواع گارانتی های زنبیل :

  • - گارانتی قیمت: زنبیل تضمین می کند که بهترین قیمت بین تمام فروشگاه های آنلاین و آفلاین معتبر را برای محصول انتخاب شما ارائه داده است و در صورتی که شما قیمت پایین تری در فروشگاه بیابید میتوانید با اعلام این مورد به فروشگاه، مابه التفاوت وجه پرداختی را از زنبیل دریافت نمایید.
  • - گارانتی مغایرت: زنبیل تضمین می کند که دقیقا همان کالایی که در سایت زنبیل را مشاهده کرده اید به شما تحویل می دهد. و کالای سفارش داده شده و کالای تحویلی هیچگونه مغایرتی نخواهند داشت.
  • - گارانتی عودت: زنبیل تضمین می کند که تا 10 روز اگر مشتری از خرید خود منصرف شد با رعایت شرایط مندرج در وبسایت بتواند کالای خریداری شده را عودت دهد.

 



لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید